Bu sözün aksini iddia eden varsa buyurun konuşalım.EŞYA BAZ,ÖLÇÜ ALINDIĞINDA.BÜTÜN DÜĞÜMLER ÇÖZÜLÜR.
https://bredaholland.blogspot.com/2019/03/bu-sozun-aksini-iddia-eden-varsa.html
Bu Blogda Ara
3 Ocak 2017 Salı
TARİF:
2/12/2013
Tarifin ne olduğunu anlayabilmemiz için, öncelikle tarifin tarifini açıklamak gerekir. Çünkü her ‘şeyin' tarifi olduğu gibi tarifinde tarifi vardır.
Tarifin tarifi: Vakayı, eşyaları ve olayları anlatım şeklidir.
Tariflerde iki şarta aranır.
1-Kapsamlı Tarif
2-Bertaraf edici Tarif
Kapsamlı: Tarif edilecek şeyle alakalı olan her şey içerisine almaktır. Yani onla alakalı olan bütün özellikleri anlatım şeklidir.
Bertaraf edici: Alakalı olmayan her şeyi dışında bırakmak, ilgili olanı ortaya çıkarmak. Yanı alakasız şeyleri temizlemek.
Tariflerde mutlaka bu iki şart aranır. İki şartın yerine gelmesiyle, anlatılmak istenen karşıya iletilmiş olur ki, bu hiç bir yanlış anlaşmaya sebebiyet vermeyeceği gibi zihinlerde soru işaretlerine de yer vermez.
ÖRNEKLER:
İslam dini: ‘‘Allah'u Teala tarafından konulmuş ilahi bir kanun olup, akıl sahiplerini kendi istekleri ile her iki cihanda huzura kavuşturup ilahi bir nizamdır.''
Bu tarife baktığımızda muazzam bir eksiklik görüyoruz. Üstelik konuyla bağlantısı olmayan huzurdan bahsediliyor. Bu tarif net ve açık olmadığı için anlaşılmayacağı gibi beraberinde birçok soruyu da getiriyor.
Allah'u Teala tarafından Peygamber Sallallahu Aleyhi Ve Sellem aracılığıyla bir çok kanunlar indirildi. Bu durumda hangi Peygamber aracılığıyla indirilen kanunları alacağız? Oysa tarif genel olup, bütün kanunlardan bahsedilmektedir. Akıl sahiplerin kendi istediklerinden söz edilmekte. Bundan bu kanunları istiyorsa yaşamayacağı da ortaya çıkıyor. Bu durumda nasıl huzura kavuşacak? Üstelik huzura kavuşur derken bu huzurun neye binaen olduğu da açıklanmamış. O halde tarif eksik ve yetersiz olduğu için İslam dininin tarifi değildir.
İslam'ı şu şekilde tarif ediyoruz:
İslam Dini: Allah'u Teâlâ'nın son Peygamberi Hz. Muhammed Sallallahu Aleyhi Ve Sellem vasıtasıyla bütün insanlara gönderdiği insanın Allah ile olan alakasını insanın nefsiyle olan alakasını ve insanın diğer insanlarla olan alakasını düzenleyen en son ve en mükemmel dindir. İslam'ın gelmesiyle diğer dinlerin hükmü sona ermiştir.
Görüldüğü üzere bizim tarifimizle diğer tarif arasında uçurumlar var. Bu tarifte İslam'ın kim tarafından kimler için indirilmiş olduğu açıktır.
ÖRNEKLER:
Ekmekten kapsamlı şekilde söz edilirken, ekmekte bulunan çekirdek veya üzümü ile birlikte anlatım şeklidir. Bertaraf edileceği zaman sadece ekmekten söz edilir. Böylece ekmeğin içinde bulunan üzüm ve çekirdeği bertaraf etmiş, ayıklamış oluruz. Çünkü üzüm ve çekirdek ekmeğin tarifi değildir.
Bardaktan söz edilirken, içindeki suyu, bardağın rengi ya da başka bir şeyi katmadan sadece bardakla alakalı kısmı anlatıldığında onla alakalı olmayan her şeyi bertaraf etmiş oluruz. Kapsamlı olacağı vakit onla bağlı olan her şeyi içine alınır.
TARİFİN ÖNEMİ:
Herhangi bir şeyi anlayıp kavramak için öncelikle o şeyin tarifini bilmek gerekir. Verilen tarif doğru, açık ve kesin olması zaruridir. Verilen tariflerde yanlışlık olursa kavramlarda da yanlışlık oluşur. Yani tarifler açık ve net olmazsa bu yanlış anlaşmalara vesile olur.
Örneğin; belirli bir bardak siparişi yaptığınız zaman istediğiniz bardağı doğru ve açık tarif etmek zorundasınız. Aksi takdirde sipariş ettiğiniz yer, size istediğiniz bardağı değil bilinen herhangi bir bardağı getirecektir.
Veya herhangi birine bir adres tarif ettiğinizde adresin açık ve net olması gerekir. Tarifi yanlış vermeniz sonucunda arkadaşınız yolundan sapabilir
Bir kadın hükmü öğrenme açısından ‘Eşimin beni dövmesi caiz midir?' diye sorduğunda bunun yanıtı ‘hayır' olur. Çünkü Şer'an erkeğin hanımını dövmesi caiz değildir. Ama kadın: ‘Eşim beni bir kaç defa uyardığı halde ona itaat etmediğim için beni hafifçe dövmesi caiz mi?' diye sorsa hüküm değişir. Ve bunun cevabı da ‘evet' olur.
Görüldüğü üzere soruların tarifi, anlatım şekli doğru, açık ve net olursa verilen yanıt veya anlatılanda doğru olur. Aksi taktirde tariflerin eksik net olmaması sonucunda verilecek yanıtlarda eksik ve yanlış olur ki buda insanı doğrudan kaymasına sebebiyet verebilir. Böylece tariflerin hayatımızda ne kadar önem teşkil ettiğini görmüş oluyoruz.
Bugün Müslümanların bu kadar acı durumda olmalarının sebeplerinden biride İslami kavramların yanlış tarif edilmesi ve verilen tariflerin net olmamasından kaynaklanmaktadır. İslami kavramların doğru ve açık tarif edilmediği zaman insanların onu yanlış anlamaları kaçınılmaz olur.
Örneğin: Vahiyi tarif ederken; ‘‘Allahu Teala'nın Rasulüne bildirdiği Kur'an ayetleridir'' dersek bu eksik bir tarif olur. Eksik olmasıyla birlikte sonucunda Sünneti dışlamış/kabul etmemiş oluruz. Ya da Vahiy sadece Cebrail (as) vasıtasıyla indirildi' dersek buda eksik olur. Çünkü Vahiy yalnızca Cebrail (as) vasıtasıyla değil aynı zamanda rüyayla veya bir görüntü olarak ta geliyordu.
Günümüzde daima laiklik ve demokrasiden söz edilir. Hatta bunun savunan birçok Müslümanlar dahi mevcut. Müslümanların da savunmasının tek sebebi laiklik veya demokrasi gibi kavramların net ve açık tarif edilmemesidir.
Laiklik: Dini hayattan ve devletten ayırmaktır. Hangi din olursa olsun onu devlet ve hayat sahasından kaldırmaktır. Bu Allah'ın hükümlerinin devlet işlerine karışmayacağı anlamına gelir. Bunun tarifi net verilse Müslümanlar düşünmeye başlayıp İslam'ın hayat ve devletten ayrılmayacağını bildikleri için kafirlerin ve yandaşları olan zalimlerin İslam'ı kaldırmaya/yok etmeye dair bir plan olduğu göreceklerdir.
Herhangi bir şeyi anlayıp kavramak için öncelikle o şeyin tarifini bilmek gerekir. Verilen tarif doğru, açık ve kesin olması zaruridir. Verilen tariflerde yanlışlık olursa kavramlarda da yanlışlık oluşur. Yani tarifler açık ve net olmazsa bu yanlış anlaşmalara vesile olur.
Herhangi bir şeyi anlayıp kavramak için öncelikle o şeyin tarifini bilmek gerekir. Verilen tarif doğru, açık ve kesin olması zaruridir. Verilen tariflerde yanlışlık olursa kavramlarda da yanlışlık oluşur. Yani tarifler açık ve net olmazsa bu yanlış anlaşmalara vesile olur.
YanıtlaSil